Opgelost: Yealink provisioning problemen

MELDING 14/05/2019 11:58 uur Op dit moment zijn er problemen met de Yealink provisioningstool. Informatie die Kubus verstuurt naar de Yealink redirector komt niet altijd aan. Dit is onregelmatig, wanneer je het nogmaals probeert werkt het soms wel. Onze engineers hebben het probleem onderzocht, de fout zit niet in ons domein. Wij versturen de informatie correct. Daarom hebben wij de leverancier aangestuurd voor onderzoek.

Wij zullen dit bericht zo snel mogelijk updaten.

UPDATE 15/05/2019 17:11 uur Yealink heeft het probleem nog niet kunnen vinden. Samen met onze engineers wordt dit probleem verder onderzocht.

UPDATE 16/05/2019 11:41 uur Helaas is er nog geen oorzaak gevonden voor het probleem. Wij zullen u direct op de hoogte stellen bij nieuwe informatie. Onze excuses voor het ongemak.

UPDATE 17/05/2019 11:41 uur Helaas is er nog geen oorzaak gevonden voor de verstoring in de Yealink redirector. Het gezamenlijke onderzoek met de leverancier loopt nog steeds door. Wij zullen u direct op de hoogte stellen bij nieuwe informatie.

UPDATE 17/05/2019 15:30 uur Om zekerheid in de provisioning van toestellen te kunnen garanderen tijdens deze lopende storing met de Yealink redirector zullen wij als workaround provisionings verzoeken tijdelijk handmatig verwerken. Wij willen u verzoeken om voor een provisionings verzoek een Kubus ticket aan te maken en hierin melding te maken van de MAC-adressen van de desbetreffende toestellen inclusief het serienummer en type aanduiding. Toestellen die in onze webshop zijn gekocht, hebben deze stap niet nodig en zijn niet betrokken bij deze storing.

AFMELDING 20/05/2019 13:22 uur De problemen met de Yealink redirector voor de auto provisioning van toestellen zijn opgelost. Yealink heeft aangegeven dat men in het weekend een mogelijke relatie heeft gevonden in een server probleem in hun netwerk.