Opgelost: Verstoring vaste telefonie 2.0

MELDING 01/11/2019 08:45 uur Wij hebben vanochtend 2 keer problemen gehad met ons vaste telefonie 2.0 platform wat heeft geresulteerd in verbroken gesprekken en tijdelijke onbereikbaarheid. Dit is in onderzoek. Meer informatie volgt.

UPDATE 01/11/2019 08:58 uur Op vaste telefonie 2.0 werken de wachtrijen op dit moment niet, dit is in onderzoek. Meer informatie volgt.

UPDATE 01/11/2019 09:12 uur Wij adviseren om de gesprekken elders te laten uit komen, bijvoorbeeld op een groepsextensie.

UPDATE 01/11/2019 09:40 uur Alle services zouden weer up en running moeten zijn, gesprekken kunnen weer via de wachtrij gerouteerd worden.

UPDATE 01/11/2019 09:55 uur De problemen met de wachtrijen zijn opgelost, los hiervan kunnen er problemen zijn met de bereikbaarheid. Meer info volgt!

UPDATE 01/11/2019 10:02 uur Op dit moment is het niet mogelijk een gesprek op te zetten met vaste telefonie 2.0

UPDATE 01/11/2019 10:14 uur Al het telefonieverkeer zou nu weer naar behoren moeten werken. Momenteel zijn alle apps even uitgeschakeld (Coligo Desktop e.d.)

UPDATE 01/11/2019 11:54 uur Op dit moment is het niet mogelijk om een uitgaand gesprek op zetten.

UPDATE 01/11/2019 12:02 uur Wij gaan nu alle services herstarten om alle nog bestaande problemen te verhelpen. Hierdoor kunt u mogelijk problemen ervaren met o.a. bellen/gebeld worden/applicaties/etc. We verwachten hier om 12:30 uur mee klaar te zijn.

UPDATE 01/11/2019 13:18 uur De herstart is succesvol geweest. Door deze implementatie zullen uitgaande gesprekken weer optimaal opgezet kunnen worden. De beschikbaarheid van de wachtrij en IVR functionaliteit, alsmede de Coligo applicaties is nog niet hersteld. U wordt geadviseerd om groepen i.p.v. een wachtrij te gebruiken in configuraties. In het onderzoek naar een oplossing voor de wachtrij, IVR en applicatie issues is een mogelijke oorzaak gevonden in de performance van een onderliggende database. Hier wordt nu met meerdere specialisten naar gekeken.

UPDATE 01/11/2019 15:10 uur De problemen met de wachtrij en IVR functionaliteit zijn opgelost. Onze engineers zijn nu bezig met het gefaseerd operationeel krijgen van de Coligo applicaties.

UPDATE 01/11/2019 16:20 uur Helaas worden er weer problemen waargenomen met de wachtrij en IVR functionaliteit. Wij adviseren om de gesprekken elders te laten uit komen, bijvoorbeeld op een groepsextensie.

AFMELDING 01/11/2019 17:08 uur De problemen met de wachtrij en IVR functionaliteit zijn opgelost. De Coligo applicaties zijn weer volledig beschikbaar.