MELDING 25/11/2019 13:06 uur Op dit moment is er sprake van een verstoring bij onze leverancier Tele2. De CPL link is down bij de POP locatie in Zwolle en de verstoring spreidt zich vooralsnog uit naar het noorden en oosten van het land. De engineers hebben het probleem in onderzoek. Er is op dit moment een engineer opgeschakeld die onderweg is naar de locatie van de verstoring. De verwachte oplostijd is op dit moment nog niet af te geven.
UPDATE 25/11/2019 14:00 uur De engineer heeft on site geconstateerd dat er twee kabelbreuken hebben plaatsgevonden. Dit betreft een kabelbreuk tussen Den Bosch en Arnhem en een kabelbreuk tussen POP Zwolle en Leeuwarden. Beide kabels zijn van leverancier Eurofiber. Op dit moment is vanuit Eurofiber een engineer opgeschakeld die rond 14:45 uur ter plekke zal zijn.
UPDATE 25/11/2019 17:05 uur Beide breuken zijn gelokaliseerd en twee field engineers vanuit de leverancier zijn op dit moment ingeschakeld en op locatie. Zij proberen eerst de breuk zelf te herstellen.
UPDATE 26/11/2019 08:33 uur De leverancier gaf aan dat de kabelbreuken gisteravond in de loop van de avond zouden worden hersteld. De glasvezelbreuk tussen Zwolle en Leeuwarden bleek lastiger en daarom wordt er verwacht dat hiervoor meer tijd nodig is. Wij zullen u zo snel mogelijk verder informeren.
AFMELDING 26/11/2019 10:20 uur De storing is opgelost door het herstellen van de kabelbreuken. De eerste breuk is 25-11-2019 rond 22:00 uur hersteld. Rond 00:00 uur heeft Tele2 gemeld dat de netwerk storing in zijn geheel verholpen is. Het kan noodzakelijk zijn om de klantapparatuur op locatie te herstarten.