MELDING 12:10 uur Ook wij hebben besloten maatregelen te nemen in verband met het Coronavirus. Wij hebben besloten om alle afspraken tot en met 6 april 2020 te verplaatsen naar een later tijdstip. Wij zullen hierover actief contact met u opnemen. Wij hebben dit besloten omdat wij onze verantwoordelijkheid willen nemen en niemand risico willen laten lopen. Wij vragen u voor begrip in deze, voor iedereen, onzekere tijden.
UPDATE 08:35 Ook andere leveranciers hebben aangegeven maatregelen te treffen. Zo stellen enkele leveranciers dat ze op de regio Brabant na de rest van het land wel nog zullen bedienen. De situatie wordt echter dag voor dag bekeken. KPN geeft aan geen orders met verzoek tot testen en labelen met een wensdatum voor 6 april 2020 te accepteren. Orders die testen en labelen nodig hebben en geen wensdatum hebben meegekregen worden afgewezen met een foutocode.
UPDATE 09:22 uur Hierbij informeren wij u over de maatregelen die verschillende leveranciers nemen in verband met Corona. Wij verwachten dat wij van meerdere leveranciers dergelijke berichten zullen ontvangen. Wij zullen u zo spoedig mogelijk hierover informeren. Wij vragen u voor begrip in deze, voor iedereen, onzekere tijden.
UPDATE 09:23 uur Vanwege de uitbraak van het Corona-virus is KPN genoodzaakt tot extra maatregelen als het gaat om Bovengrondse monteursactiviteiten in het leverings- en serviceproces.
Regio Brabant:
In de regio Brabant kunnen geen nieuwe service-opdrachten meer ingepland worden aan het begin van de komende week (wk 12) met uitzondering van Premiums en noodgevallen. Voor noodgevallen kunt u contact opnemen met onze escalatiedesk. Bestaande opdrachten worden mogelijk in overleg met de klant herpland.
Voor levering betekent dit dat nieuwe opdrachten zoveel mogelijk naar een tijdstip in april gepland gaan worden. Bestaande opdrachten waarvoor geen klantbezoek nodig is, worden geleverd. NLS1 ZTL opdrachten gaan dus voorlopig nog door. NLS1 T&L opdrachten worden opgeleverd zonder klantbezoek (er wordt dus niet op klantlocatie getest en gelabeld). Het advies is om orders die ingelegd worden met een wensdatum van voor 1 april, zonder T&L te doen.
Landelijk:
Servicetickets waarbij sprake is van geen line-sync worden opgepakt. Monteurs zullen tot nader order niet meer uitrijden voor performance-klachten of issues met TV. Mocht er een klantbezoek nodig zijn dan wordt er vooraf contact opgenomen met de eindklant.
Voor levering betekent dit dat nieuwe opdrachten zoveel mogelijk naar een tijdstip in april gepland gaan worden. Bestaande opdrachten waarvoor geen klantbezoek nodig is, worden geleverd. NLS1 ZTL opdrachten gaan dus voorlopig nog door. NLS1 T&L opdrachten worden opgeleverd zonder klantbezoek (er word dus niet op klantlocatie getest en gelabeld). Het advies is om orders die ingelegd worden met een wensdatum van voor 1 april, zonder T&L te doen.
UPDATE 11:45 uur Wij hebben ook van andere koper- en glasleveranciers vernomen dat zij hun leveringsprotocollen op een vergelijkbare manier hebben aangepast of zullen gaan aanpassen. Daarbij wordt de situatie van dag tot dag bekeken.